Göteborgare

Så, då har jag officiellt vart göteborgare i ett dygn. (Verkligen, jag adressändrade igårkväll! ;) ) Än så länge känns det bra! Igår åkte jag och pappa vid 10 hemifrån, hämtade upp Anders och körde häråt. När vi kom bar vi upp alla grejer (behövde bara gå två omgångar, så hade väl packat hyfsat ändå). Anders hjälpte till med gardinerna och så hjälpte de mig flytta lite möbler medan jag tömde min stora resväska som de skulle ha med sig hem igen. Igår hängde jag upp kläderna och bäddade och ställde upp filmerna och CD-skivorna och sen åkte jag till Nordstan för att kolla runt lite. Köpte lite mat och skaffade busskort och sen åkte jag hem till rummet igen. Kollade Gilmore Girls igår också. Åt, och sen somnade jag runt tolv.

Imorse vaknade jag först runt 9, men somnade om och vaknade vid 10. Gick upp och gjorde iordning frukost och sen åt jag lite, kollade Gilmore Girls och tog det lugnt. Sen gick jag och handlade igen. Från köksfönstret ser man ICA Maxi, och det ser ut att ligga nära. Problemet är att ett hus, samt E6an, ligger mellan och gångvägen ligger på andra hållet, så man måste gå ca en kilometer (1,2 enligt google maps) för att komma dit. Men jag gick, och handlade, och var klok nog att ta två kassar. Men det var tungt iaf. Köpte ju en del basvaror, så det väger ju lite. Köpte dock inte typ mjöl, socker, ägg och sånt, det får jag nog ta lite åt gången. När jag kom hem packade jag upp mina kökssaker och plockade in dem i mina skåp och lådor. Packade även upp lite andra saker, så nu är jag nästan klar med att komma iordning. Tänkte göra klart det sista imorrn.

Imorrn har jag även planer på att åka till skolan, så jag hittar dit. Ska även försöka hitta kurslitteratur imorrn, så kan bli en dyr dag. Ska dock åka till bokhandeln som studentkåren har där man kan köpa begagnade böcker, så hoppas jag hittar dem där. Och sen på kvällen är det hockey! Collberg och Sundström ska hyllas, och 3 poäng ska delas ut.

Kommentarer

Skriv något här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback