Produktiv dag

Vaknade vid 10 i morse, gick upp och duschade, åt frukost och gjorde köttfärssås, så att inte köttfärsen jag köpte igår skulle bli dålig. Glömde dock köpa lök igår, så den blev inte riktigt lika bra som vanligt. Efter det var det dags att åka in till stan för att jaga kurslitteratur. Jag började på universitetets egen bokaffär, och där hade de en anslagstavla och på den hittade jag en lapp från en tjej som ville sälja tre utav kursböckerna, så jag smsade henne, och hon hade dem kvar. Så åkte till Nordstan och mötte henne, och frågade samtidigt om några av de andra böckerna som står med på listan. Referensböckerna var det bara en man behövde (enligt henne) så den tänkte jag beställa hem från någon internetsajt. En av den obligatoriska är en artikel som hon hade för sig att man får låna för att kopiera av skolan, och en finns på internet så man kan skriva ut den därifrån. Alltså är jag klar med litteraturen till första kursen, förutom boken jag ska klicka hem, då.

Efter det åkte jag hem och åt lite spaghetti och köttfärssås och satt vid datorn och sen var det dags att ta på fintröjan och ta bussen till Scandinavium. Köpte en kaffe på Donken och satte mig på min plats. Flyttade dock lite högre upp efter nationalsången då det fanns en hel del lediga platser. Matchen var väl sisådär, inte jättemånga bra chanser för Frölunda, de spelade inget vidare PP, och de sköt alldeles för dåligt. Men, men, ett poäng är bättre än inget. Så fort AIK satte pucken i sudden gick jag ut till Fans Corner. Märktes att det inte var så många personer och kollade, för var typ ingen kö alls, och då var matchen ändå slut. Var två profiler idag, de nyblivna världsmästarna Collberg och Sundström. Så fick Collbergs autograf på tröjan (Sundström glömde skriva :() och ett kort av dem var och sen blev jag fotograferad tillsammans med dem, både av en tjej som jag bad ta kort med min telefon, och av en som tog kort till matchbladet.

Efter det gick jag mot busshållsplatsen och hade sjuk tur, min buss var försenad, så jag hann med den, även om jag kom alldeles för sent. Men slapp iaf vänta 25 minuter! :)

Nu ska jag strax lägga mig och sova. Imorrn ska jag inte göra så mycket, får se om jag åker in till stan en sväng, eller om jag stannar här och plockar iordning lite. Stannade kvar lite för länge på stan idag för att hinna plocka iordning det jag tänkte, så rummet ser fortfarande likadant ut som igår...


Collberg, Sundström och jag.

Kommentarer

Skriv något här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback