Bra dag för brev

Nu har jag börjat sommarjobba på kyrkogården. I måndags gick jag med trimmer i 6 timmar, i tisdags tvättade jag ca 60 stolar, 20 bord och flyttade två skrivbord med tillhörande datorer samt plockade iordning lite, igår planterade jag och idag har jag planterat och vart på skolavslutning. Mycket varierande jobb, alltså.

Det märks förresten att man bor på landet när de som går på högstadiet klär traktorer, epatraktorer, atraktorer och mopeder med björkris och ballonger och åker kortege till skolavslutningen...

Idag när jag kom hem från jobbet hade jag fått ett kort från FedEx. De hade vart här idag för att lämna biljetterna, men eftersom jag inte var hemma fick de lämna en lapp istället. Jag ringde och frågade om de visste när de skulle komma imorrn för att någon skulle kunna vara här och ta emot dem, men det måste vara jag som skriver på. Jag frågade då om de kan åka upp till kyrkan och lämna den där, men nej. Det måste vara här den lämnas. Om jag inte kan måste jag åka till Ljungby, och det känner jag inte riktigt för... Så nu har jag lånat bil så jag kan ta mig hem fort imorrn för att kunna ta emot biljetterna när de kommer. Hoppas bara de kommer på lunchen, så det inte stör arbetsdagen för mycket.

Men det var inte bara kortet som låg i brevlådan, även ett paket från England. Idag kom nämligen äntligen min signerade singel från Lilygreen & Maguire. :D Hoppas de åker på egen turné snart, så jag har en anledning till att åka på konsert i England igen... ;)

Nu är det dags att lägga sig, måste ju vara pigg imorrnkväll när jag ska sitta som klistrad framför TVn. Hoppas på ett mirakel, så att hoppet inte är helt borta.

Kommentarer

Skriv något här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback