England del 2 - Newcastle

Dags för del två av Englandsresan, eftersom konserterna var ganska lika (förutom några saker som skilde dem åt) kommer det mest bli bilder och inte lika mycket text som i förra.

På söndagsmorgonen åkte jag alltså tåget från Kings Cross till Newcastle, underhöll mig med podcasts på tåget, så gick ganska fort. Gick till hostelet och checkade in, lämnade väskan och drog ut på stan. Svinkallt var det, blåste som bara den! Och så stängde affärerna klockan 16, så satte mig på Starbucks i någon timme, innan jag gick tillbaka till hostelet. Efter lite problem och ett rumbyte kollade jag lite tv och surfade lite på mobilen innan jag gick och la mig.



Vaknade upp på förmiddagen och gick lite på stan. Köpte ett par byxor och en penna, gick till hostelet för att dumpa byxorna och gick mot Newcastle Matro Radio Arena. Hämtade ut min biljett och gick mot baksidan av byggnaden. Träffade tre tjejer som satt där, så vi började prata lite. Fixade flaggan och så väntade vi, och väntade, och väntade.




Efter ett tag insåg vi att vi satt vid fel ingång och bytte. Efter ett tag kom det fler människor, men vi var ändå inte jättemånga. Vi höll oss uppdaterade på twitter för att få reda på om någon var påväg, ifall de hade lämnat hotellet, ifall förbanden var på G och rent allmänt. Så fort någon av oss fyra hörde något pratade vi ihop oss. Sedan kom en tjej till och joinade oss. Det blåste och var inte jättevarmt, och efter en stund började det regna. Jag blev mest blöt på ryggen, men under tiden vi stod där såg vi Lilygreen&Maguire åka förbi i en bil. vi blev lite ledsna eftersom vi trodde de skulle stanna, men efter några tweets fick vi reda på att de var påväg ut. Även Vanquish kom ut, men bara för att göra en intervju och inte för att träffa några andra, vilket dock inte gjorde mig så mycket. Efter ännu ett tag kom Lilygreen & Maguire ut, och de var jätteroliga och jättetrevliga! :D Väl värt att vänta på! Precis när de kommit ut åkte Mark förbi i en bil och vinkade, men stannade inte. :/ Efter en stund till kom även turnébussen, men inte heller den stannade. :/


Jag, Jon Lilygreen och två tjejer till. Duon gillar uppenbarligen Converse. (Denna bild la Jon även upp på twitter! :))

Maguire & Lilygreen! :)


Efter en stund kom även Glenn Cal ut.
(Det rosa som syns jämte mitt huvud är alltså en av de två turnébussarna)

Efter de hade gått tillbaka in drog de tre tjejerna som jag träffade först tillbaka till sitt hotell och jag hängde med en från Skottland. Hon var på sin 97e WLkonsert den kvällen, så jäkla avundsjuk är jag! Vi gick iaf runt och kollade lite och när dörrarna öppnades sa vi hej då och gick och satte oss på våra platser. Jag var inte riktigt lika nöjd som i London, eftersom jag satt längre bak, men satt iaf på första raden i blocket och nära mittgången, vilket innebar nära när de flög över! :D













Under luftfärden läste Nicky vad det stod på min flagga, log och gav den tummen upp. Jag flög på moln, kan jag säga! :D
Efter konserten sprang jag ut, och bakom arenan, men bussen åkte precis när jag kom fram, och sista chansen att få träffa Westlife gled mig ur händerna.

Dagen efter åkte jag tillbaka till London, shoppade och gick på stan, sov en natt till på hostel innan jag på onsdagen flög tillbaka hem till Sverige. Ville dock inget hellre än att stanna kvar i UK och gå på fler konserter.

Kommentarer
Postat av: Anna

Verkar som att du hade kul (såklart!) =D Längtar tills jag åker till Newcastle och ser dem.

Postat av: Lina

eftersom jag är mer fan av Harry Potter än Westlife så kan du ju gissa vilken bild jag gillade mest:)

2012-06-01 @ 20:33:30

Skriv något här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback