En tätort på en slätt

Sitter på tåget på väg tillbaka till Göteborg. På tisdag börja en ny termin, min andra. Ser fram emot att träffa klassen igen, känns konstigt att inte ha sett dem på så länge. Känns också konstigt att komma tillbaka till skolan igen, har ju ändå vart ledig i 3 månader...

Igår hämtade jag upp Jossa i Jönköping. Vi drog mot Linköping där vi mötte upp Emelie. Tog en fika och sen åkte vi ut mot Vidingsjö. Där fanns en cykelväg vid fotbollsplan och nyponbuskar, nyponbuskar, hela vägen nyponbuskar. Det är alltså det här stället Söndermarken handlar om. Vi var i god tid, och hamnade därför långt fram, och jag lyckades komma ännu lite längre fram under konsertens gång. Förband var Anna Järvinen. Har aldrig lyssnat på henne innan, och kommer nog inte börja lyssna på henne heller, kanske...

Vid nio när solen hade gått ner bakom träden kom han så in på scenen, Lars Winnerbäck. Han körde några nya, och många gamla. Många som handlar om Linköping, men även andra. Sjukt bra konsert var det, som vanligt när det kommer till Lasse. 4e gången jag ser honom, och han har varit fantastisk varenda gång. Eftersom man får ha systemkamera på hans konserter fick jag dessutom några bra bilder, och det är ju alltid kul. :)


Kommentarer

Skriv något här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback