Första skoldagen på terminen

Idag började så skolan. Vi hade intro och första föreläsningen. Denna kursen handlar om barns språk och kommunikation, så första föreläsningen handlade lite allmänt om språk och språk sett ur olika teorier.

Ikväll ska jag iväg på scouterna. Ska ju bli "vanlig" scout nu, och inte bara evenemangsscout som jag i stort sett varit sen jag började gymnasiet. Ikväll står terminsstart på schemat, vi ska tydligen vara vid en sjö och grilla lite korv och så. Sen från och med nästa vecka ska jag vara ledare för spårarscouter, scouter i åldrarna 7-8 år (har jag för mig att det är). Hoppas att det är bättre väder ikväll än var det varit tidigare idag, det har ju inte direkt varit på topp...

Kommentarer

Skriv något här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback